Walibi Belgie Wavre / Belgium broke my camera!

Personeel van Walibi Belgie gooide onze tas van een trap af. Nu blijkt
dat mijn mooie digitale camera stuk is, en ze willen hier niet eens een
deel van vergoeden!

Summary in English: I had a beautiful Canon Digital Ixus 400 camera,
and I took it to an amusement park: Walibi Belgie. There, we had to
give our bag (with the camera) to the personel during a ride, and they
threw it off a couple of stairs. The camera was broken after that. Now
they refuse to compensate a part of the value they destroyed!

Résumé
en Francais: J’ai eu un bel appareil-photo de Canon Digital Ixus 400,
et je l’ai pris à un parc d’amusement : Walibi Belgique. Là, nous avons
dû donner notre sac (avec l’appareil-photo) au personel pendant un
tour, et ils l’ont jeté outre d’un couple des escaliers.
L’appareil-photo était cassé ensuite que. Maintenant ils refusent de
compenser une partie de la valeur qu’ils ont détruite !

Klachtenformulier: (ter plekke ingevuld na demonstreren defect van camera)
Onze tas was afgegeven aan een mede-
werker en op de grond geworpen.
Daarna werkte het fototoestel, dat
in deze tas zat, niet meer.
Door medewerker bij geschreven:
"gezien door Pierre"

E-mail aan Walibi:
Datum: 12 September 2007
L.S.,

Op 20 Augustus j.l. hebben wij een klachtenformulier ingeleverd in het
park Walibi Belgie (Wavre). Het volgnummer hiervan is 0000799. Wij
zouden binnen twee weken hierop een schriftelijke reactie ontvangen (per
post). Aangezien deze termijn verstreken is, zou ik u hier graag aan
herinneren.

Inmiddels hebben wij ons laatste deel van de vakantie zonder (bruikbare)
camera moeten besteden. Dit vind ik heel jammer, ondertussen is het mij
niet duidelijk of ik weer zo’n dure camera kan kopen, omdat het toch
een flinke uitgave voor mij is. Ik heb juist zo’n goede camera gekocht
om er lang mee toe te kunnen.

Het gaat om een door een medewerker op de grond geworpen tas (van vrij
grote hoogte) waar een fototoestel in zat. Dit was bij de attractie
Buzzsaw. Het fototoestel werkte daarna niet meer. Reparatie door een
specialist zou mogelijk meer kosten dan nieuwprijs van een vergelijkbaar
toestel (ca. 450 euro). Echter bij het kopen van een nieuwe camera zal
de extra aangeschafte accessoires onbruikbaar zijn (extra accuutjes en
(groot formaat) geheugenkaartjes)). Deze geheugenkaartjes worden in
modernere toestellen niet meer gebruikt (vooral SD).

Het betreft de camera: Canon Digital IXUS 400 (4 MegaPixel). Graag wil
ik benadrukken dat het geen budget-segment camera betreft.

Het is mij in het park toegezegd dat ik hiervoor een redelijke
compensatie zou krijgen. Hopelijk kan ik hiervoor weer een nieuw toestel
kopen van vergelijkbare kwaliteit.

U mag ook per e-mail antwoorden, post is niet noodzakelijk, wat mij betreft.

Groeten,

Erik de Bruijn


Reactie van Walibi:
Geachte Heer,
Wij
hebben uw email in goede orde ontvangen en betreuren het feit dat uw
bezoek niet naar wens is verlopen wegens het voorval met uw camera.
Om
veiligheidsredenen is het op sommige attracties niet toegelaten om
tassen mee te nemen en daarom vragen wij aan onze bezoekers om deze
achter te laten naast de attractie. We raden tevens aan om waardevolle
voorwerpen in bewaring te geven in de afgesloten kluisjes aan de ingang
van het park.
Het
spijt ons u te melden dat wij niet kunnen verantwoordelijkheid gesteld
worden voor het ongeval en dan ook geen gunstig gevolg kunnen geven aan
uw verzoek.
Met vriendelijke groeten,
[getekend]
Marcel C.B. Schonenberg
Algemeen Directeur


E-mail reactie aan Walibi
Datum: 25 September 2007
Reactie op brief met referentienummer: 2007/MS/mv/0918

Geachte heer Schonenberg,

In uw brief van 18 september geeft u aan geen verantwoordelijkheid te
willen nemen voor het eerder genoemde voorval.

Ik ben het met u eens dat als de camera stuk zou gaan in mijn eigen
beheer, dat hiervan de volledige verantwoordelijkheid bij mijzelf ligt.
Echter was dit nadrukkelijk niet het geval: door het toedoen van uw
medewerker is de camera stuk gegaan.

Tevens door uw collega beaamd is dat bij de attractie Buzzsaw het een
gewone situatie is om de tassen af te geven aan een medewerker. De
Buzzsaw is een attractie die op een verhoging staat en er lopen trappen
om deze te betreden en verlaten. Uw medewerker heeft (dit hebben wij
gezien) de tas enkele treden lager neergeworpen op deze stenen trap.
Onze eigen verantwoordelijkheid zou nog kunnen zijn dat de camera
bescherm moet zijn, en wij hadden deze ook in een tasje zitten. Naar
mijn mening hebben wij onze verantwoordelijkheid naar alle redelijkheid
genomen. Uw medewerker heeft echter de tas, die aan hem in goed
vertrouwen was afgegeven, slecht behandeld. Afgezien van het feit dat
dit niet netjes is, loopt u daarmee het risico dat eigendommen van uw
klanten beschadigen of zelfs stuk gaan.

Uw suggestie om het fototoestel in een kluisje aan de ingang van het
park te bewaren vind ik opmerkelijk, omdat het normaal gesproken de
bedoeling van een fototoestel is om foto’s te maken tijdens het bezoek.

Graag wil ik nog benadrukken dat ik kan aantonen dat het toestel defect
is en dat wij, vóór het voorval, in het park op 20 augustus nog enkele
foto’s hebben kunnen maken. Wij hebben dit tevens aan een medewerker van
het park aangetoond die ons hielp met de klachtenmelding.

Uiteraard betekent een compensatie in mijn verlies niet het volledig
terugbetalen van het oorspronkelijk aankoopbedrag (ca. 450 euro,
exclusief kosten van de nu onbruikbare accessoires). Echter zou ik wel
een vergelijkbaar model willen kunnen kopen (momenteel ca. 250 euro).
Hopelijk ziet u in dat het niet mijn bedoeling is om onredelijk te zijn.
Daarom vraag ik u om naar alle redelijkheid mij alsnog te compenseren in
mijn verlies.

U mag ook per e-mail antwoorden, post is niet noodzakelijk, wat mij betreft.

In afwachting van uw antwoord,

Bij voorbaat dank,

Erik de Bruijn


Reactie van Walibi:
Datum: 5 Oktober 2007

Geachte,

Zoals vermeld in onze vorige email kunnen wij spijtig genoeg geen gunstig gevolg geven aan uw aanvraag.
Wij zijn nogmaals nagegaan bij de betreffende afdeling en medewerkers en zijn tot de volgende conclusie :
onze medewerker heeft de tas opzij gelegd zonder dat hem werd gemeld
dat er een camera in zat. Wij kunnen dus hiervoor geen
verantwoordelijkheid dragen.

Wij hopen dat uw volgende bezoek naar ons park optimaal zal verlopen en tekenen inmiddels,

Met vriendelijke groeten,

Marcel C.B. Schonenberg

Algemeen Directeur


Ik
ben van plan te reageren dat een geen geval juist is "medewerker heeft
de tas opzij gelegd". Ik vind het belachelijk dat ze hier over durven
liegen. Ik heb zelf gezien dat dit gegooid is. Dit is me bijgebleven
juist omdat het mee lichtelijk shockeerde: "zo, die doet lomp met onze
tas. Hmm, daar zit mijn telefoon en Camera in…". Ik weet ook dat
andere tassen er daarna nog bovenop zijn gegooid. Pas later toen wij
een foto wilden maken moest ik terugdenken aan deze gooi-actie. Zonder
een flinke schok zou deze camera niet zomaar een (mechanisch) defect
oplopen.

To Be Continued…


Personeel van Walibi Belgie gooide onze tas van een trap af. Nu blijkt
dat mijn mooie digitale camera stuk is, en ze willen hier niet eens een
deel van vergoeden!

Summary in English: I had a beautiful Canon Digital Ixus 400 camera,
and I took it to an amusement park: Walibi Belgie. There, we had to
give our bag (with the camera) to the personel during a ride, and they
threw it off a couple of stairs. The camera was broken after that. Now
they refuse to compensate a part of the value they destroyed!

Résumé
en Francais: J’ai eu un bel appareil-photo de Canon Digital Ixus 400,
et je l’ai pris à un parc d’amusement : Walibi Belgique. Là, nous avons
dû donner notre sac (avec l’appareil-photo) au personel pendant un
tour, et ils l’ont jeté outre d’un couple des escaliers.
L’appareil-photo était cassé ensuite que. Maintenant ils refusent de
compenser une partie de la valeur qu’ils ont détruite !

E-mail aan Walibi:
Datum: 12 September 2007
L.S.,

Op 20 Augustus j.l. hebben wij een klachtenformulier ingeleverd in het
park Walibi Belgie (Wavre). Het volgnummer hiervan is 0000799. Wij
zouden binnen twee weken hierop een schriftelijke reactie ontvangen (per
post). Aangezien deze termijn verstreken is, zou ik u hier graag aan
herinneren.

Inmiddels hebben wij ons laatste deel van de vakantie zonder (bruikbare)
camera moeten besteden. Dit vind ik heel jammer, ondertussen is het mij
niet duidelijk of ik weer zo’n dure camera kan kopen, omdat het toch
een flinke uitgave voor mij is. Ik heb juist zo’n goede camera gekocht
om er lang mee toe te kunnen.

Het gaat om een door een medewerker op de grond geworpen tas (van vrij
grote hoogte) waar een fototoestel in zat. Dit was bij de attractie
Buzzsaw. Het fototoestel werkte daarna niet meer. Reparatie door een
specialist zou mogelijk meer kosten dan nieuwprijs van een vergelijkbaar
toestel (ca. 450 euro). Echter bij het kopen van een nieuwe camera zal
de extra aangeschafte accessoires onbruikbaar zijn (extra accuutjes en
(groot formaat) geheugenkaartjes)). Deze geheugenkaartjes worden in
modernere toestellen niet meer gebruikt (vooral SD).

Het betreft de camera: Canon Digital IXUS 400 (4 MegaPixel). Graag wil
ik benadrukken dat het geen budget-segment camera betreft.

Het is mij in het park toegezegd dat ik hiervoor een redelijke
compensatie zou krijgen. Hopelijk kan ik hiervoor weer een nieuw toestel
kopen van vergelijkbare kwaliteit.

U mag ook per e-mail antwoorden, post is niet noodzakelijk, wat mij betreft.

Groeten,

Erik de Bruijn


Reactie van Walibi:
Geachte Heer,
Wij
hebben uw email in goede orde ontvangen en betreuren het feit dat uw
bezoek niet naar wens is verlopen wegens het voorval met uw camera.
Om
veiligheidsredenen is het op sommige attracties niet toegelaten om
tassen mee te nemen en daarom vragen wij aan onze bezoekers om deze
achter te laten naast de attractie. We raden tevens aan om waardevolle
voorwerpen in bewaring te geven in de afgesloten kluisjes aan de ingang
van het park.
Het
spijt ons u te melden dat wij niet kunnen verantwoordelijkheid gesteld
worden voor het ongeval en dan ook geen gunstig gevolg kunnen geven aan
uw verzoek.
Met vriendelijke groeten,
[getekend]
Marcel C.B. Schonenberg
Algemeen Directeur


E-mail reactie aan Walibi
Datum: 25 September 2007
Reactie op brief met referentienummer: 2007/MS/mv/0918

Geachte heer Schonenberg,

In uw brief van 18 september geeft u aan geen verantwoordelijkheid te
willen nemen voor het eerder genoemde voorval.

Ik ben het met u eens dat als de camera stuk zou gaan in mijn eigen
beheer, dat hiervan de volledige verantwoordelijkheid bij mijzelf ligt.
Echter was dit nadrukkelijk niet het geval: door het toedoen van uw
medewerker is de camera stuk gegaan.

Tevens door uw collega beaamd is dat bij de attractie Buzzsaw het een
gewone situatie is om de tassen af te geven aan een medewerker. De
Buzzsaw is een attractie die op een verhoging staat en er lopen trappen
om deze te betreden en verlaten. Uw medewerker heeft (dit hebben wij
gezien) de tas enkele treden lager neergeworpen op deze stenen trap.
Onze eigen verantwoordelijkheid zou nog kunnen zijn dat de camera
bescherm moet zijn, en wij hadden deze ook in een tasje zitten. Naar
mijn mening hebben wij onze verantwoordelijkheid naar alle redelijkheid
genomen. Uw medewerker heeft echter de tas, die aan hem in goed
vertrouwen was afgegeven, slecht behandeld. Afgezien van het feit dat
dit niet netjes is, loopt u daarmee het risico dat eigendommen van uw
klanten beschadigen of zelfs stuk gaan.

Uw suggestie om het fototoestel in een kluisje aan de ingang van het
park te bewaren vind ik opmerkelijk, omdat het normaal gesproken de
bedoeling van een fototoestel is om foto’s te maken tijdens het bezoek.

Graag wil ik nog benadrukken dat ik kan aantonen dat het toestel defect
is en dat wij, vóór het voorval, in het park op 20 augustus nog enkele
foto’s hebben kunnen maken. Wij hebben dit tevens aan een medewerker van
het park aangetoond die ons hielp met de klachtenmelding.

Uiteraard betekent een compensatie in mijn verlies niet het volledig
terugbetalen van het oorspronkelijk aankoopbedrag (ca. 450 euro,
exclusief kosten van de nu onbruikbare accessoires). Echter zou ik wel
een vergelijkbaar model willen kunnen kopen (momenteel ca. 250 euro).
Hopelijk ziet u in dat het niet mijn bedoeling is om onredelijk te zijn.
Daarom vraag ik u om naar alle redelijkheid mij alsnog te compenseren in
mijn verlies.

U mag ook per e-mail antwoorden, post is niet noodzakelijk, wat mij betreft.

In afwachting van uw antwoord,

Bij voorbaat dank,

Erik de Bruijn


Reactie van Walibi:
Datum: 5 Oktober 2007

Geachte,

Zoals vermeld in onze vorige email kunnen wij spijtig genoeg geen gunstig gevolg geven aan uw aanvraag.
Wij zijn nogmaals nagegaan bij de betreffende afdeling en medewerkers en zijn tot de volgende conclusie :
onze medewerker heeft de tas opzij gelegd zonder dat hem werd gemeld
dat er een camera in zat. Wij kunnen dus hiervoor geen
verantwoordelijkheid dragen.

Wij hopen dat uw volgende bezoek naar ons park optimaal zal verlopen en tekenen inmiddels,

Met vriendelijke groeten,

Marcel C.B. Schonenberg

Algemeen Directeur


You may also like...